среда, 4. март 2009.

Ko je i zasto je?


"Lepo je meni govorila moja mama", nece biti recenica, a ni misao koja ce se prozimati kroz ovu temu, ali zaista mi se cini da sam napomenuo da ce moj prethodni tekst da probudi neke negativne reakcije medju citaocima, ali da moja objektivnost nije ustvari subjektivnost, pa cemo u ovoj temi pokusati to da razgranicimo. Navodno se neko nasao uvredjen, jer sam kazao da sve osobe pre svega sumnjive proslosti, a zatim i svih ostalih atributa koji ih cine osobama pojavljuju u Harizmi, Studiju, Taboo-u, Artu ili mozda Izbi. Ne sumnjam da ima osoba koje poseduju mentalne sposobnosti daleko jace od mojih, ne sumnjam da njihove ideje mogu zaseniti moje i najdacati ih u svakom trenutku, ali nikako da shvatim, zasto te odredjene persone zeljno iscekuju pojavu nekog Bogom obecanog mesije ili proroka koji ce nas grad ocistiti od gore napomenutih niskorazrednih ljudi sa margina zakona i drustva, koji novcem kupuju i polozaje i separe odseke u gore navedenim lokalima, poznatijim kao "VIP podrucja", a niti vlasnici, niti nasa "elita", cak ni mi sami ne znamo sta je to VIP loza i koje bi osobe trebale da obituju i noci provode u tim "specijaliziranim" delovima lokala. Bog nam nazalost nece u skorijem vremenu slati bilo kakve spiritualne izaslanike, a i ako dozivimo ta vremena konstantih cuda, mislim da ce Novi Pazar kao i uvek biti postavljen kao finalna i totalno irelevantna tacka u koju ce stici izmene i promene na bolje, jer nas, cini mi se i cist kiseonik zaobilazi u sirokom luku. Na gore postavljenoj slici imamo naocigled savrsen sklop kvadrata koji se ne mogu razbiti i razdvojiti, ali ja vidim crne i bele kvadrate, a crno i belo su dve potpuno razlicite boje i nikada nisu isle zajedno, osim kao slika potpune anarhicnosti i nemogucnosti uklapanja tih istih boja. Crni su za mene svi dogadjaji koji nas okruzuju, a kreiraju ih osobe i grupacije toliko niskih interesnih sfera i intelektualnog razvoja, da je slika iz komedija u kojima na kraju "savrseni zlocinacki um" ispada jedan obican majmun postaje sve realnija i izvodljivija, barem sto se nas tice. Belih je u mojoj umnoj tapiseriji kvadrata malo i neverovatno smo rastrkani u svoj ovoj konfuziji intelekta, interesa, vere i zajednickog sudelovanja. Najgore je to sto ne pokusavamo da se povezemo, sto imamo razne "faktore" kojima pamet nije imaginarno svojstvo, ali kojima hrabrost i mogucnost delovanja u zonama viskokog rizika predstavlja filozofsko pitanje koje glasi: "Sta je starije: kokoska ili jaje?". Nemogucnost u sagledavanju svih faktora zatvara i moguca resenja za probleme oko nas, a nekakva modernost i sudelovanje u kojem nema niceg zajednickog ne predstavlja za mene idealno resenje. Da, postoje i mesoviti brakovi i postoje i osobe koje zbog ljubavi prelaze u vere svojih voljenih osoba, sto je sve za pohvalu, ali kako sam vec gore naveo, belih kvadratica je u Pazarskoj ljudskoj tapiseriji malo. Crne su nam ulice, crne su nam jakne, crna su nam prevozna sredstva kojih imamo sve vise, crne su nam oci koje su isuvise gladne za onim sto hranljivo nije, crne su nam i duse kojima se kunemo kada nekoga ogovaramo zeleci da dokazemo nasu iskrenost, koja prikriva zavist i primitivizam. Na kraju moja iskrena zahvala svim "kvadraticima" koji se lagano, ali sigurno slazu i koji ce nadam se u jednom od vremena koja su ispred nas, uspeti da crno izbele u najcistiju i najsvetliju boju i buducnost.

Нема коментара:

Постави коментар