субота, 7. фебруар 2009.

Gde je kraj

Krug je mesto tacaka u ravni na pribliznoj ili podjednakoj razdaljini od tacke koja se naziva centar. Zanimljiva i istina, ali meni pomalo zbunjujuca teorija. Znam sta je ravan i znam da se moze siriti u svakom smeru do beskonacnosti, ali krug nema pocetak i kraj, barem ne za mene. Jer ako predpostavimo da je ravan negde morala imati svoj pocetak, moramo predpostaviti da ce negde imati i svoj kraj, ali vas kretanje krugom nece odvesti niti na pocetak, niti na kraj istog, vec samo, kako i sam geometrijski naziv kaze, u krug. Manimo se matematike, mene jos vise zbunjuje zasto ga ljudi toliko vole i zasto toliko od svojih zivota prave kruzne tokove iz kojih izlaza nema, a navodno zele nekud da stignu. Za primer uzmimo nasu gradsku vlast, koja se poslednjih 10-tak godina samo vrti u krug zajedno sa nama, a na meniju je sda ili sdp ili ovi ili oni, samo nikako neko za nas najbolji, neko pravi. Postoje neke izvestacene verzije ljudi koji su navodno nama poslani od Boga, ali oni nikako da se usaglase sa Allahovim zakonima, pa se tu namece velika dilema, da li je njima Uzviseni Allah dao neke nove, njima svojstvene zakone, ili oni samo uspesno nama "mazu" oci? To je taj zli krug kojeg smo svi mi deo, krecemo se bez mogucnosti promene pravca i postajemo jedna velika, lako savladiva i za obmanu stvorena nacija. Danas nas je neko slagao, sutra cemo mu sa sigurne razdaljine uputiti koju pretnju, ako ne i neku socnu psovku, a vec prekosutra cemo reci da se to nas ne tice i da ima neko ko ce sve resiti. Vernici se pozivaju na Boga Jedinog, On ce nam svima suditi, jedni se pozivaju na Sulja, drugi na Rasima, a cujem da je i Muftija dobio svoje mesto u redu za poziciju na kojoj nas u tih zadnjih deset godina niko nije nicim nagradio, samo uz pomoc nje lagao i krao. Ne osvrcuci se na nase "vodje", koji vec odavno nemaju kicmu, pa samim tim i ne mogu nista promeniti, niti za kakvo zlo odgovorne kazniti, okrecem se prema svim onim ljudima koji tvrde da ce nam Allah dz.s. pomoci. On nas je sve stvorio i u Njega verujem, ali ne verujem da ce nam On pomoci da promenimo nase stanje, jer mi je poznat jedan hadis u kojem Resulullah s.a.v.s. kaze : "Nece Allah promeniti stanje jednog naroda, dok god taj narod ne krene sam da se menja." Drugim recima, nece Allah koji je nama Gospodar resavati nasa zivotna pitanja, nismo mi dostojni toga da On dodje i (ogresih se) glasa za toga i toga, ne bi li nam ukazao ko je ispravan i za nasu dobrobit najbolji, na nama je taj "mali" deo posla, a na kraju sveta i dana ide Njegov strasni sud, kako nama, tako i "nedodirljivima". Ono sto me boli je da je taj krug postao toliko "prav", da cak odgovara i mojoj porodici. U ime dobrih porodicnih odnosa, u ime komsijskog hakka, u ime starijih i "pametnijih", mene pokusavaju da uguraju na tu putanju koja nikuda ne vodi. Ako odbijem, kazu da sam drzak, bezobrazan, da mi je "sam djavo puhnuo pod krila" pa ne znam sta radim, sta govorim. Kazu da je moj otpor svojstven losim ljudima, da trebam da se prepustim i da dopustim da me "pametniji" vode kroz zivot, dokle oni to budu smatrali neophodnim. Ali ja znam da je taj njihov sejtan kreirao taj krug i da su oni ustvari njegovi slebdenici, a lopovima to otvara neverovatne mogucnosti za laku zaradu na "posten" nacin, jer oni koji su deo kruga ne mogu tako lako izaci iz njega, ili jednostavno ne zele, da bi promenili nesto na bolje, da bi ispravili barem neku "krivu (da ne kazem okruglu) Drinu". Pa se borim, idem glavom i protiv politike i "vernika" i "prijatelja" i roditelja i komsija. A djavo ga eno, sedi tamo, smeje se i pevusi : "Ovaj krug sam smislio, ovaj krug sam stvorio".

1 коментар: